Friday, 14 November 2014

KENCING KOTOR SEWAKTU HAMIL

Apa itu dan mengapa wanita hamil menghidapi kencing kotor ??

Urinary Tract Infection (UTI) a.k.a Jangkitan Kuman Di saluran Kencing
Jangkitan kuman yang melibatkan pundi kencing, ginjal, salur kencing uterer (yang menghubungkan antara buah pinggang dan pundi kencing) dan salur kencing urethra (yang menguhubungkan pundi kencing keluar tubuh).

Siapa yang mudah dijangkiti ??

Wanita lebih mudah menghidap penyakit kencing kotor kerana mempunyai urethra yang pendek dan dekat dengan anus berbanding lelaki.
Wanita hamil dan Kencing kotor
Perubahan hormon dikalangan wanita yang hamil selain urethra pendek juga antara sebab mudahnya wanita hamil terkena jangkitan ini.
Tahap kandungan hormon yang tinggi ketika hamil, menyebabkan kekuatan otot saluran kencing uterer dan pundi kencing bertambah lemah menyebabkan ianya bertambah merenggang dan melambatkan pengaliran air kencing.
Pada masa yang sama, rahim juga semakin membesar dan menekan salur kencing ureter dari luar menyebakan pergerakkan air kencing tersekat. Bila otot pada pundi kencing menjadi lemah dan tidak dapat mengempis dan mengeluarkan kesemua air kencing, ini akan memudahkan kuman di pundi kencing membiak.
Selain itu, kuman bakteria mudah membiak di kalangan wanita hamil kerana air kencing wanita hamil lebih berasid dan lebih mengandungi gula (akibat perubahan hormon). Atas sebab faktor2 ini lah wanita hamil lebih mudah dijangkiti ‘kencing kotor’.
Komplikasi kepada masalah ini adalah jangkitan kuman pada buah pinggang(dinamakan pylonephritis) dan boleh merebak ke seluruh peredaran darah dan boleh menyebabkan kematian. Bayi dalam rahim juga mengalami kesan yang teruk jika si ibu mengalami komplikasi ini antaranya risiko kelahiran awal dan bayi yg dilahirkan tidak cukup berat.

Simptom Kencing Kotor

Kerap terasa hendak membuang air kecil tetapi gagal untuk mengeluarkan air kencing yang banyak.
Terasa sakit dan pedih ketika membuang air kecil.
Air kencing mengandungi darah, berkabut atau berbau busuk.
Terasa tidak selesa di bahagian bawah abdomen.
Terasa sakit ketika melakukan hubungan seks.
Demam dan seram sejuk.

Pencegahan Kencing Kotor

Minum air dengan banyak sekurang-kurangnya 6-8 gelas sehari.
Terus buang air kecil jika terasa berbuat demikian.Menangguhkan pembuangan air kencing menggalakkan pembiakan bakteria.
Menjaga kebersihan diri
Wanita hamil digalakkan memakai pakaian yang diperbuat daripada kapas dan longgar
Buang air sebelum dan selepas berbuat seks bersama suami
Tukar tuala wanita atau seluar dalam sekerap mungkin
Kurangkan makan makanan manis atau air yang mengandungi kaffein
Mengambil vitamin c,beta-ceratin,dan zinc untuk membantu melawan kuman

** GUNAKAN PENCUCI WANITA BERUBAT JAMU SUSUK DARA untuk penjagaan kebersihan kawasan vagina
** oleskan INTIM GEL JAMU SUSUK DARA dsekeliling dinding vagina untuk mematikan funggus di laluan vagina..

Saturday, 27 September 2014

KEPUTIHAN SEWAKTU HAMIL

Bagaimana saya tahu jika saya mengalami keputihan?

Lelehan faraj yang lebih banyak daripada biasa adalah normal bagi wanita hamil. Lelehan yang sihat bersifat cair dan berwarna seperti susu. Tetapi jika anda mengalami keputihan:
lelehan itu menjadi pekat, berwarna putih seperti krim atau seperti keju kotej;
terdapat kegatalan,
* sakit atau warna kemerah-merahan di dalam atau sekeliling faraj atau punggung anda;
* anda akan rasa sakit apabila bersama suami;
* rasa sakit apabila membuang air kecil.
* RASA GATAL SEKITAR BIBIR KEMALUAN DAN RONGGA VAGINA
* kulit bibir vagina dan celah kelangkang mudah melecet


Bagaimanakah saya boleh mendapat keputihan?

Jangkitan pada bahagian faraj agak biasa berlaku semasa hamil. Keputihan diakibatkan oleh kulat mikroskopik atau yis yang dipanggil candida albicans. Kulat ini ada dalam badan setiap orang. Ia merupakan sebahagian daripada sistem penghadaman kita dan secara umumnya, bakteria dalam badan mengawalnya. Biasanya ia hidup dalam faraj tanpa memudaratkan dan anda mungkin tidak tahu ia berada dalam badan anda.

Namun ia menjadi satu masalah apabila terdapat ketidakseimbangan di antara jumlah kulat yis dan mikro-organisme lain dalam badan kita. Anda lebih berkemungkinan mengalami keputihan jika:
Anda hamil. Semasa hamil, faraj kita mengandungi gula yang tinggi yang dipanggil glikogen, dan ini menggalakkan pertumbuhan kulat.
Anda memakai pakaian yang ketat atau yang diperbuat daripada bahan sintetik, seperti seluar jeans atau seluar dalam daripada nilon. Pakaian seperti ini panas dan menghalang peredaran angin, lantas menggalakkan pertumbuhan keputihan.
Anda menggunakan mandian buih berwangian atau pelapik seluar dalam beraroma yang mungkin menyebabkan ketidakselesaan.
Anda mengambil antibiotik. Antibiotik boleh mengganggu keseimbangan di antara mikro-organisme baik dan jahat yang tinggal di dalam perut anda.
Anda mengalami kencing manis atau diabetes gestasi yang tidak dikawal dengan baik.

Walaupun keputihan tidak dikategorikan sebagai penyakit yang berjangkit melalui hubungan seksual, anda boleh mengalaminya jika suami anda mengalaminya.


Bilakah saya harus berjumpa doktor?

Jika anda rasa anda mengalami keputihan, beritahulah doktor anda. Jangan menderita dalam diam. Doktor anda mungkin akan memeriksa kawasan di sekitar faraj untuk mengenalpasti masalah sebenarnya. Jika beliau tidak pasti samada itu adalah keputihan, beliau akan mencadangkan ujian makmal dilakukan, di mana sedikit cairan akan diambil daripada faraj dan dihantar ke makmal.

Doktor anda mungkin akan mempriskripsikan ubat jenis pessari atau krim anti kulat yang sesuai digunakan pada tahap kehamilan anda. Anda mungkin memerlukan rawatan penuh selama tujuh hari untuk menghapuskan keputihan dengan sempurna. Walau bagaimanapun, jika anda dalam trimester pertama, doktor anda mungkin tidak mahu mempriskripsikan apa-apa setakat itu.

Jika anda diberikan ubat jenis pessari, anda juga mungkin diberi alat untuk memasukkan ubat itu ke dalam faraj. Jika ini berlaku, berhati-hati supaya tidak memberi tekanan kepada serviks, iaitu bahagian leher uterus (rahim) anda. Anda mungkin lebih suka memasukkannya dengan perlahan-lahan menggunakan jari sendiri.

Keputihan boleh jadi sukar untuk dihapuskan apabila anda hamil. Rawatan yang berkesan bagi wanita yang tidak hamil mungkin tidak berkesan pada anda. Bincanglah dengan doktor anda sebelum menggunakan apa-apa ubat yang boleh dibeli di pasaran. Ia bukan sahaja mahal, malah tidak semestinya berkesan dan mungkin tidak sesuai digunakan semasa hamil. Jangan ambil ubat yang anda harus telan untuk merawat keputihan. Kita masih belum tahu samada ianya selamat diambil ketika hamil.

Jika suami anda mempunyai simptom-simptom keputihan, dia juga perlu menerima rawatan. Jika tidak, ada kemungkinan anda akan dijangkiti lagi walaupun setelah anda menerima rawatan.


Adakah apa-apa rawatan di rumah yang boleh saya cuba?

Sesetengah cadangan berikut mungkin boleh membantu:
- Sapukan yogurt asli dengan bakteria hidup ke dalam dan di sekeliling faraj.
- Pakai seluar dalam kapas, seluar panjang yang longgar atau kain.
- Jangan berendam dalam mandian panas terlalu lama kerana ini menyediakan persekitaran yang -       hangat dan lembap yang sangat sesuai untuk pembiakan kulat.
- Jangan gunakan mandian buih yang mempunyai wangian juga.
- Lap punggung hingga ke bahagian hadapan sehingga benar-benar kering selepas anda ke tandas.
- Pastikan faraj anda cukup basah sebelum anda bersama suami.
- jangan makan makan yang sejuk seperti timun, tembikai, ais


Adakah keputihan akan membahayakan bayi saya?

Tidak. Bayi anda selamat dan terlindung di dalam uterus (rahim) anda dan tidak terjejas sama sekali. Jika anda mengalami jangkitan semasa anda sakit bersalin, TAPI..ada sedikit kemungkinan yang bayi anda akan dijangkiti apabila dia melalui faraj anda ketika keluar daripada rahim.

Jika bayi anda yang baru lahir mengalami keputihan, anda akan melihat tompokan putih di mulutnya. Jika anda menyusu badan, kedua-dua ibu dan bayi memerlukan rawatan kerana keputihan ini boleh merebak ke payudara anda juga.

Anda mungkin dapati keputihan datang dan pergi sepanjang kehamilan. Walaupun ia mengambil masa untuk dihapuskan dan agak tidak menyelesakan, ia bukanlah sesuatu yang perlu dirisaukan sangat.


Mengapakah terlalu banyak cairan keluar daripada faraj saya?

Sebenarnya agak biasa bagi wanita hamil mengalami lebih rembesan faraj. Ia biasanya tidak berbahaya.

Apa yang anda lihat itu dipanggil leukorea (leucorrhoea). Ia merupakan cairan atau rembesan seakan-akan susu yang sedikit berbau. Ia berlaku kerana terdapat lebih banyak darah mengalir di kawasan sekitar faraj. Ia mungkin tidak jauh berbeza daripada rembesan yang anda alami sebelum hamil, kecuali kini jumlahnya lebih banyak.

Biasanya rembesan ini bertambah banyak menjelang tarikh anda dijangka bersalin. Pada peringkat ini, anda juga mungkin terlihat sedikit darah bercampur lendir yang dipanggil "show". Ia berfungsi sebagai palam yang mengunci serviks di pintu masuk uterus (rahim) anda. Apabila ia menjadi longgar dan tercabut, ini merupakan salah satu tanda bahawa proses kelahiran akan bermula tidak lama lagi.


Bagaimana cara untuk menangani rembesan faraj yang berlebihan ini?

Pertama sekali, ingatlah bahawa keadaan ini adalah normal dan ia merupakan perubahan sementara yang diakibatkan oleh kehamilan. Anda tidak perlu berbuat apa-apa, namun anda boleh mengamalkan tip-tip berikut:
pastikan faraj dan bahagian sekitarnya bersih dan kering sentiasa;
gunakan sabun biasa sahaja untuk membersihkan bahagian luar faraj;
pakai seluar atau kain yang longgar;
pakai seluar dalam yang diperbuat daripada kapas.

Jangan terpengaruh untuk membilas bahagian dalam faraj (ini dipanggil douching). Kaedah ini boleh merosakkan kulit dan mengganggu keseimbangan bakteria semula jadi dalam faraj.
Bolehkah rembesan faraj menjadi tanda bagi sesuatu masalah?

Jika rembesan anda berubah, ia mungkin perlu dirawat. Jumpalah doktor anda sekiranya rembesan yang berlaku:
berbau sangat busuk;
berbuih dan berwarna kuning atau hijau;
pekat dan berketul-ketul.

Atau sekiranya anda rasa:
sakit apabila membuang air kecil;
pedih atau lenguh;
gatal.

Bergantung kepada simptom-simptomnya, anda mungkin mengalami keputihan atau jangkitan bakteria. Sekiranya ini berlaku, ia perlu dirawat sebelum anda melahirkan. Namun perlu diingat bahawa keputihan boleh datang dan pergi sepanjang kehamilan.

Anda juga harus berjumpa doktor jika rembesan tersebut berwarna kecoklatan. Ini mungkin bermakna bahawa anda mengalami pendarahan ringan atau spotting. Keadaan ini agak biasa berlaku dalam fasa awal kehamilan, tetapi anda perlu memaklumkannya kepada doktor anda.
Bagaimana saya boleh menghentikan jangkitan faraj?

Tidak ada cara yang benar-benar berkesan, tetapi tip-tip berikut mungkin boleh membantu:
Jangan guna deodoran, produk pencuci atau pelapik seluar dalam yang beraroma. Anda juga mungkin dapati bahawa pelapik seluar dalam yang biasa juga boleh membuatkan rasa tidak selesa jika anda menggunakannya setiap hari.
Cuba gunakan sabun pencuci pakaian yang lembut dan berasaskan bahan semula jadi untuk mencuci seluar dalam anda. Bilas satu kali lagi berbanding biasa sekiranya sabun tersebut membuatkan kulit anda tidak selesa.
Jangan guna sabun wangi, gel mandian beraroma atau cecair antiseptic dalam tab mandi.
Cuci tangan bersih-bersih sebelum dan selepas menyentuh faraj anda.
Pastikan faraj anda benar-benar basah sebelum bersama dengan suami.
Jangan pakai seluar dalam yang diperbuat daripada nilon atau seluar panjang dan jeans yang ketat.
Selepas membuang air, lap bahagian sulit dari hadapan hingga ke belakang.
Jika anda merokok, berhentilah. Merokok membuatkan anda lebih cenderung mendapat jangkitan faraj. Ia juga membahayakan bayi dalam kandungan.

Cuba amalkan memakan satu cawan yogurt hidup setiap hari. Yogurt mengandungi probiotik dari jenis lactobacillus acidophilus yang dapat membantu mengekalkan keseimbangan bakteria yang sihat dalam faraj anda. Walaupun tiada bukti yang nyata bahawa ia dapat membantu, ia baik untuk kesihatan dan selamat dimakan.


kredit to Baby Center


Wednesday, 24 September 2014

JAMU JALINAN CINTA

Jamu Jalinan Cinta Jamu Susuk Dara

Jamu Jalinan Cinta Jamu Susuk Dara adalah untuk kegunaan selepas bersalin, keguguran.


Khasiat Jamu Jalinan Cinta Jamu Susuk Dara

  • Tidak bersifat utk merapatkan faraj.
Tetapi
  • Mengeluarkan darah2 kotor dalam badan sprt darah nifas.
  • Membuang angin dari dalam badan.
  • Bersifat melancarkan peredaran darah.
  • Membanyakkan air susu.
  • Mencepatkan luka2 kering dan sembuh.
  • Mematikan kuman-kuman dan unsur-unsur penyebab kanser.
  • Menyembuhkan luka2, kudis/bisul, jerawat, kayap, dan nanah.
  • Menurunkan berat badan

Kandungan Jamu Jalinan Cinta Jamu Susuk Dara

  • Madu
  • Belut
  • Ikan haruan dan
  • Rempah ratus wanita
Kandungan : 40 kapsul

Cara Guna Jamu Jalinan Cinta Jamu Susuk Dara

  • 2 biji selepas sarapan dan 2 biji malam selepas makan malam (6ptg).
** pengambilan jamu jalinan cinta hanya boleh diambil setelah baby benar bebas dari penyakit kuning..


COKLAT LOVE HABIBI

Coklat Love Habibi Jamu Susuk Dara

Dengan sifatnya yang wangi dan manis dengan ramuan herba yang pelbagai, Coklat Love Habibi Susuk Dara mampu menyelesaikan pelbagai masalah kesihatan.

Khasiat Coklat Love Habibi Jamu Susuk Dara

  • Melegakan masalah angin dalam badan
  • Memudahkan/melawaskan sistem pembuangan air kecil dan besar
  • Meningkatkan tenaga zahir dan batin
  • Menghilangkat sakit, penat dan lenguh badan
  • Melancarkan peredaran darah
  • Melancarkan kitaran haid
  • Menyihatkan tubuh badan
  • Menambah nafsu syahwat
  • Menghilangkan penat dan lenguh-lenguh badan
  • Mampu membantu memecahkan batu karang 

Kandungan Coklat Love Habibi Jamu Susuk Dara

  • Lada Pahit
  • Tongkat Ali Hitam
  • Mata Pelanduk
  • Mahkota Dewa
  • Belut
  • Sarsi
  • Madu

Cara Penggunaan Coklat Love Habibi Jamu Susuk Dara


  • Cubit sedikit dengan jari yang kering dan kunyah dan telan bersama air suam.
  • Anda disarankan untuk mengambil Coklat Love Habibi Jamu Susuk Dara ketika sarapan dan makan malam atau pada masa lain sebagai snek.
  • Jauhkan diri daripada minuman berais, beralkohol, air kelapa dan durian untuk mengelakkan komplikasi.
  • Simpan di dalam bilik bersuhu normal.

Monday, 15 September 2014

KULIT KEMBALI PUTIH BERSERI DENGAN BERLULUR

Amalan berlulur semasa dlm pantang?

Tak wajib, cuma digalakkan shj. Sebab, lulur kulit menggunakan herba terpilih mampu menanggalkan sel kulit mati, membuka pori kulit, menyerapkan khasiat herba ke dalam kulit.

Anda blm pernah berlulur semasa dlm pantang?? Cubalah...lulur terbaik adalah dgn Bedak Panas Syifa yg dicampurkan dgn beberapa titis Pati Minyak Serai Wangi.

Bau campuran pes lulur ni wangi, sbb bau herba dan rempah ratus segar. Ia jg boleh menghangatkan badan tau! Memang best, thumbs up. Fikiran pun relaks je. kan ibu2 berpantang mmg kena dkt dgn herba? Sbb sifat herba ni panas, mampu membuang angin paling utamanya. Dan mmg sgt2 digalakkanlah utk ibu berpantang...



BEDAK PANAS SYIFA'  > RM29.90 sm, RM33.00 ss

PATI SERAI WANGI  >  RM32.00 sm, RM35.00 ss.


JOM BERLULUR!!!


Monday, 11 August 2014

KURUS, HILANG 11 KG DALAM MASA 18 HARI BERPANTANG

Salam Aidilfitri semua.. hari ni nak share testimoni DIRI SENDIRI selepas 18 hari menggunakan

INTENSIVE TONING LOTION...
 Perut kempis
 darah nifas lancar keluar
 BERAT badan turun 11 kg
 NO more SEMBELIT dalam pantang..

Berminat leh wassap/telegram 0195718968 lelaju k..

RM 42 
postage: rm 6 sm / rm9 ss



PAYUDARA MONTOK DENGAN HERBARIUM

Testimoni pengguna yang berpuas hati selepas pengambilan HERBARIUM 2 kotak..

berminat untuk mencuba??
nak repeat order lagi??



sekotak RM78 postage RM6
** PROMOSI 2 KOTAK RM125 FREE POS


Friday, 8 August 2014

KEMPISKAN PERUT DAN HILANGKAN SEMBELIT WAKTU BERPANTANG??


Alhamdulillah.. 22 Julai 2014 saya selamat melahirkan bby boy.. so bermula la proses berpantang bagi saya..Tapi kali ni saya terpaksa berpantang sendiri hanya bertemankan suami tersayang memandangkan Aidilfitri sangat hampir..jadi semua orang sibuk dalam membuat persiapan raya.. tapi xpe la dengan SET BERSALIN LUARAN NAWAL yang sangat user friendly..proses berpantang jadi sangat mudah..

Setiap pagi dan petang saya akan refreshkan diri iaitu mandi dengan air rebusan HERBA MANDIAN AZZAHRA..cuci mis v dengan air herba yang masih suam2 panas yang telah saya tambah dengan buah manjakani supaya darah nifas lancar keluar, sebagai anti funggus n mempercepatkan proses penyembuhan luka2 akibat proses bersalin..


HERBA MANDIAN AZZAHRA ( RM 50 FREE MANJAKANI + POSTAGE)
 untuk penggunaan selama 17 hari berpantang, sy baru guna dalam 3 genggam herba mandian azzahra...memang sangat menjimatkan..




HERBA YANG DAH SIAP DIREBUS
Lepas siap mandi, sy akan bertungku dengan tungku besi 2kg dan guna sarung tungku herba untuk balut tungku besi..darah nifas yang masih banyak memang akan keluar dengan lebih lancar dan berketul2..rasa perut dan ari2 lebih selesa dan perut lebih ketat dan tak longgar lepas bertungku


TUNGKU BESI 2KG + SARUNG TUNGKU HERBA ( RM 87 + postage RM10 )

OPPSSS!! sebelum bertungku, sy sapukan INTENSIVE TONNING LOTION yang memang superbb ni pada perut, peha dan pinggul untuk cepatkan proses mengecilkan + kempiskan perut n kawasan yang berlemak. maklumla lepas beranak perut agak longgar dan menggeleber sbb 9 bulan dah meregang untuk tampung bby kan... EXTRA benefit yang saya dapat is NO MORE SEMBELIT!! Alhamdulillah sangat..so xperlu lah saya amik any supplement untuk sembelit lagi kali ni..JIMAAATTTT..


PERUT KEMPIS + SEMBELIT TIADA
( RM 42  XTERMASUK POSTAGE )
Dah siap sume, saya pakai bengkung kemas2..then boleh la makan pas tu..





Sunday, 13 July 2014

TESTIMONI INTENSIVE TONING LOTION NAWAL - TURUN 3KG SEBULAN

Turun 3Kg sebulan???!!! Terbaik..
-
-
Tp jgn tekezutttt sbb boleh loss lagi 7kg after penggunaan botol ke dua..WOWWWW!!!
-
-
PERUBAHAN YANG BEZA..MEMANG BERBEZAAAAA..

harga caman pulak...??

Xmahal pun kak chik...
Rm 42 /220ml lagi...

postage RM 6



Wednesday, 9 July 2014

BB PLUS COLLAGEN MURAH

Salam ramadhan semua..

Rasanya hari ni sy nak bagi HARGA TERLAJAK MURAHHHHH untuk collagen BB PLUS COLLAGEN yang memang banyak khasiat serta kebaikan




Mengapa memilih BB Plus?

 
BB Plus Collagen bukan collagen rumpai laut ye.
BB Plus diperbuat daripada kolagen ikan yang bermutu tinggi. Kolagen ikan dikelaskan sebagai Kolagen Jenis 2, yang mempunyai struktur rantaian asid amino yang seakan-akan sama seperti yang terdapat dalam kolagen manusia. Habitat semulajadi ikan menyebabkan kolagen ikan mempunyai kandungan Prolin dan Glisin yang cukup dalam suhu badan ikan yang rendah iaitu sama seperti kolagen manusia. Prolin dan Glisin adalah dua jenis asid amino yang penting untuk penghasilan kolagen, mengekalkan kecantikan kulit dan kesihatan rawan. Kolagen ikan ditukarkan menjadi peptida dengan menggunakan teknologi terkini untuk sumber kolagen yang kaya dan kesan penyerapan yang lebih baik. 

Selain tu ekstrak Biji Anggur, yang dikeluarkan dari kulit dan biji anggur, mengandungi perlindungan oligomeric proanthocyanidins (OPC) dalam kuantiti yang ketara. Kandungan utama ekstrak Biji Anggur adalah kompaun phenolic kepada mononers (catechins, epicatechin, dan taxifolin) dan flavonoid yang sejat. Ekstrak biji tersebut dibuktikan sebagai antioksida kuat yang dapat melindungi badan daripada proses penuaan dan pereputan dengan meningkatkan ketahanan plasma darah terhadap tekanan beroksida. Kajian saintifik menunjukkan bahawa kuasa antioksida proanthocyanidins di dalam ekstrak biji anggur 20 kali lebih berkuasa daripada vitamin E dan 50 kali lebih berkuasa daripada vitamin C.
Jus blackcurrant mengandungi anthocyanin untuk melindungi kulit muka dan badan daripada sinaran UV dan radikal bebas. Ekstrak biji anggur dengan OPC (oligomeric proanthocyanidins) mengurangkan ketidakselesaan kulit serta menggalakkan penyembuhan kulit. Vitamin C dan roselle menguatkan rantaian kolagen, melindungi kolagen di dalam dermis kulit dan menggalakkan proses sintesis..
Serat epal dan inulin (serat diet) menggalakkan pencerahan kulit melalui proses detoksifikasi.
Mod tiga tindakan:
1. Memulih - Menggalakkan pembersihan mikro, menggantikan peptida kolagen bagi rantaian kolagen yang telah rosak ataupun lemah
2. Membina - Menguatkan dan melindungi rantaian kolagen melalui proses antioksida
3. Memperbaharui - Menggalakkan pertumbuhan dan penghasilan sel kolagen baru.






RETAIL PRICE                         : RM 180 + RM6 postage
HARGA TERLAJAK MURAH : RM 1XX include postage..
** STOK HARGA TERLAJAKKKK MURAH DAH HABIS YE DARLING..**



Wednesday, 28 May 2014

JAMU SUSUK DARA MURAH

Mai-mai rapat kak long, kak ngah...meh nak bisik sikit...
Selalu orang kate Jamu susuk dara ni mahal..xmampu mak jemah kat umah ni nak membeli..
sooooooo....nak beli dengan harga terlajak MURAH X???

JOM JOIN JADI AGEN... NAK TAU APE KELEBIHANNYA??

1- DAFTAR SEKALI, KEAHLIAN SEUMUR HIDUP
2- DISKAUN @ UNTUNG 20% untuk setiap barangan Jamu Susuk Dara
3- X PERLU simpan stok atau jual produk kalau xnak berniaga atau hanya untuk kegunaan sendiri sahaja.
4- STOK sentiasa READY STOK pada saya selaku pengedar anda..so jangan risau kalau terputus bekalan..kecuali HOT produk seperti JAMU AKU DARA dan JAMU LELAKI JUTAWAN yang mana pengeluaran dari HQ hanya setaun sekali atau 2 kali sahaja..
5- Kalau ada sedara mara atau rakan yang nak beli dari anda just tolak 20% siap2 dari harga retail setiap barangan + postage  dan bank in pembayaran pada saya..dan segala urusan penghantaran akan saya buat bagi pihak anda..senangkan..soo % untuk anda RUGI adalah 0%..

tunggu ape lagi..JOM REBUT PELUANG NI...OFFER HINGGA 30 JUNE 2014 JE...


BOLEH PILIH ANTARA 2..HERBARIUM ATAU COLLAGEN DELIMA LICIOUS...


BERMINAT BOLEH WASSAP TERUS DI 019-5718968


Monday, 26 May 2014

SET BERSALIN NAWAL


Anda sedang HAMIL?

BERAT BADAN NAIK MENDADAK, BULAT DAN BERLEMAK?

NAK BADAN LANGSING DALAM MASA 40 HARI?

NAK DALAMAN SIHAT DAN MANTAP?

Nawal Herbal Beauty menyelesaikan masalah anda! Produk Set Bersalin kami menawarkan rutin penjagaan, perawatan dan pemulihan kesihatan ibu selepas melalui proses bersalin yang amat memeritkan. Kami faham kesemua ibu mahu menjalani amalan berpantang tradisional dan cara kampung tetapi dengan cara yang mudah, ringkas dan paling utamanya BERKESAN. Produk Set Berpantang kami amat mesra ibu2 berpantang.

Tahukah anda DUTA SET BERSALIN kami berjaya SLIM dalam masa SEBULAN selepas bersalin?? Mengejutkan? Puteri Zarith, iaitu duta set bersalin Nawal Herbal Beauty, telah mempunyai 2 anak dan sangat berpuas hati dengan SET BERSALIN ini. SEGALA TIADA YANG MUSTAHIL...



Kebaikan dan kegunaan produk:


1. Bengkung Ibu
Bengkung zigzag diperbuat daripada kain kasa belacu yang sangat selesa dipakai, kainnya kejap, pemakaiannya sungguh kemas, tidak bergerak menaik atau menurun. Mempunyai 2 tali dan panjang ukuran dia dr bawah dada hingga peha. So pemakaian dia blh fit kan perut, pinggang, pinggul dan peha sekaligus. RM48.00 S/M, RM53.00 S/S.

2. Tungku Besi
Menuam perut, mengecutkan rahim, melegakan sengal badan, mengurangkan senggugut, melancarkan perjalanan darah, mengeluarkan angin, lendiran dan darah. Berat 2 kg.
RM35.00 S/M, RM40.00 S/S.

3. Sarung Tungku Herba
Untuk membalut tungku besi dan memudahkan ibu bertungku secara tradisional. Ianya diperbuat daripada 100% kain kapas didalamnya mengandungi pelbagai campuran herba.
RM44.00 S/M, RM47.00 S/S.

4. Bedak Panas Syifa
Berfungsi untuk 3 dalam 1; lulur, pilis dan param. Berkesan untuk menghaluskan kulit, menghangatkan badan dan mengelakkan serangan angin semasa dalam tempoh berpantang.
RM29.90 S/M, RM32.00 S/S.

5. Pati Minyak Serai Wangi
100% pati herba serai wangi untuk mandian aromaterapi, urutan badan, menghangat dan membuang angin. Boleh menghalau serangga dan sebagai penyegar udara rumah.
RM32.00 S/M, RM35.00 S/S.

6. Herba Mandian Azzahra
Memberi kesegaran, keharuman dan ketenangan. Membuang angin, mempercepatkan proses penyembuhan luka bersalin, untuk penjagaan luaran dan dalaman wanita. Sesuai digunakan untuk sauna, tangas, mandian ibu dalam pantang.
RM50.00 S/M, RM53.00 S/S.

7. Feminine Wash Manjakani
Ekstrak manjakani dan sireh dengan haruman strawberi yang membantu membersih bahagian intim wanita, mengurangkan bau dan kegatalan dan mengekalkan bahagian intim sentiasa bersih dan terpelihara.
RM32.00 S/M, RM35.00 S/S.

8. Intensive Toning Lotion
Diperbuat daripada ekstrak lemon citrus yang diperkaya dengan elemen untuk membakar dan memecahkan lemak.
RM36.00 S/M, RM39.00 S/S.

9. Collagen Soap
Sabun merawat kulit rosak dan mengembalikan kesihatan dan kecantikan kulit, sesuai digunakan untuk muka dan badan anda. Ibu hamil banyak alami masalah ruam pada kulit yang menyebabkan kulit gatal dan ruam menjadi merebak. Semuanya disebabkan perubahan hormon secara semulajadi. Ruam boleh menyebabkan parut dan kini dengan amalan berterusan Collagen Soap, ia dapat menyelesaikan segala kerisauan anda. Sabun ini juga berkesan untuk hilangkan jerawat dan mengecilkan pori kulit.
RM38.00 S/M, RM41.00 S/S.

10. Repairing Beauty Lotion
Masalah stretchmark, parut, ruam, kulit gatal, kulit berkuping, kini anda dapat atasinya dengan penggunaan konsisten Repairing Beauty Lotion. Losen istimewa formula nanowhite, bahan diimport daripada Swiss ini berkesan juga untuk melembapkan kulit dan mencerahkan kulit.
RM50.00 S/M, RM53.00 S/S



SET BERSALIN PAKEJ A 
(termasuk semua 8 item di atas): 

RM257.00 S/M, RM272 S/S (tidak termasuk pos)
(HARGA ASAL: RM306.90 S/M,  RM321.90 S/S)




 SET BERSALIN PAKEJ B
(termasuk semua 9 item di atas): 

RM287.00 S/M, RM302.00 S/S (tidak termasuk pos)
(HARGA ASAL: RM359.90)




SET BERSALIN PAKEJ C
(pakej lengkap 10 item): 


RM320.00 S/M,  RM335.00 S/S (tidak termasuk pos)
(Harga asal: RM394.90)


➜ ➜ Ibu2 boleh membeli secara SET atau LOOSE. Kami berani memberi jaminan anda bakal BERPUAS HATI dengan kebaikan dan kualiti produk kami!

➜ ➜ diulang, kami berani memberi jaminan anda bakal BERPUAS HATI dengan kebaikan dan kualiti produk kami!


P/S: TAK USAH PENING KEPALA LAGI CARI PRODUK LAIN, BELI SAJA PRODUK KAMI. DIJAMIN ANDA BERPUAS HATI!

PM segera di Emah pengedar jsd arau  atau wassap di 019-5718968

Tuesday, 1 April 2014

FIRST TIME GUNA UPT DIGITAL CLEARBLUE

Hari ni terasa nak share story yang menggembirakan.. I'm pregnant for my 4th baby...SUBHANALLAH..sangat teruja n masih x percaya..sbb rasenya baru sangat deliver my princess awal february 2013 yang lepas..

Liysa Qarmieyla Othman  07022013
Tapi xpe la dah rezeki..terima je la...patut la rase murah sangat rezeki kebelakangan ni permintaan sentiase meningkat x penah putus...ada je order and COD untuk produk JAMU SUSUK DARA, SHAKLEE and NAWAL HERBAL BEAUTY...






Alhamdulillah...ok terus pada tujuan asal entry ni..camane leh tetibe nak buat UPT dengan digital UPT brand CLEARBLUE ni...
-
-
-
beli dekat GUARDIAN harga RM29.90 tapi ade less so tinggal RM26.90..
ceritanya macam ni..lepas je deliver n habis pantang Alhamdulillah berat kembali turun seperti yang di harapkan..from 71 kg to 56kg 

nak kembali kurus, cantik n sehat lepas deliver boleh wassap sy 019-5718968
so after 4 month fully breastfeed Liysa..i got my 1 first period..so terus la g KK(klinik kesihatan) untuk 1st appointment jadual pil perancang..sooo since still fully bfeed pil perancang NORIDAY  je la yang sesuai sbb x keringkan air susu..

 
so, makan la cam biase untill bby dah 7 bulan cam tu..nurse suruh tukar pil sbb takut dah x effective dgn badan sbb bby dah start makan..so kekerapan menyusu dah menurun...alahai..tp kalau tukar pil perancang confirm susu akan stop terus (dr pengalaman yang lepas )..so gamble je la x g kk lagi untuk amik stock noriday..just g beli kat farmasi..sbb niat di hati nak bfeed liysa sampai 2 taun..di pendekkan cerita..after 10month, rase period start gelong..still ada period..cuma datang dalam 2-3 hari..then stop..masuk bulan ke 11..period terus x datang..tp still x syak pape lagi..sbb rase benda tu normal je..tapi makin lama perut makin bonc**...until my son tegur..hahah..hampeh betul...'' mama, mama...nape perut mama gemuk?mama ada baby ehhh...".Aiseh..mase tu dah cuak jugak...xkan la ade baby kot..sebab berat x naik..xde alahan xleh bau bawang n pasar malam macam yang lepas2..morning sickness sume xde...so..biar je la..mungkin perut je naik sbb asyik makan nasi lauk ayam je kot...sampai satu hari husband tegur apesal bunc** sangat, tu la org ajak jogging xmau..asyik jalan je..mane nak kurus..hadoiiiii...terus STRESSSSS...pastu terasa perut cam keras sikit kat bahagian ari2..mintak tolong my hsbnd urutkan..sbb rase cam angin pusing2 dalam perut..time dia tolong urut tu..dia cakap..''erk..kenape ade benda keras2 ni..bila tekan blah kanan benda ni g belah kiri..macam bukan angin je.."hmmm..dalm hati dah syak dh yang diri sendiri ni cam pregnant je..tp still takut nk wat UPT...bila perut dah makin besar n last day period pun dah lupa...terus la g GUARDIAN beli digital UPT clearblue ni..1st untuk terus tau smada memang pregnant or x..2nd untuk tau dah berapa bulan..
sooo...here the result
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
jadi menurut clearblue UPT test kit ni..sah la sy dh pregnnt 5+ weeks..rasenye dah bebelas kot sbb perut pun dah nampak obvious..so esok boleh start buat buku merah...yang pasti mesti kene bebel ngn nurse sbb lambat buat buku n bermula la balik episod minum air gula untuk MGTT test n ambik darah bnyak kali..hmmm part ni yang x berapa nak syiokk..apepun tepakse la bertahan untuk 'rezeki' yang Allah bg ni...and sekarang pun dah rase baby start gerak2 dalam perut..




Thursday, 27 March 2014

KEBAIKAN MANDIAN HERBA SELEPAS BERSALIN

♡MANDIAN HERBA SELEPAS BERSALIN♡

Mandi
Mandi tidak boleh terlalu kerap semasa berpantang. Oleh itu adalah lebih baik mandi menggunakan air rebusan dedaun ataupun mandi lulur menggunakan lulur.

Mandi dedaun
Setelah selesai bertungku dan berurut, lebih elok mandi menggunakan air rebusan daun daripada air biasa, kerana setiap daun yang digunakan mempunyai khasiat tersendiri. Sebolehnya sepanjang tempoh berpantang, mandi hendaklah sepenuhnya menggunakan air rebusan daun atau sekurang-kurangnya selama dua minggu.Jika di kampung, banyak daun kayu dan pucuk muda digunakan ibu atau nenek kita untuk mewangikan air mandi kala berpantang.

Antara daun yang boleh digunakan adalah daun kunyit terus, daun lenggundi ( Vitex negundo ), daun secerek, daun pandan, daun lengkuas, daun serai wangi, daun pisang kelat, daun capa, daun inai ( Lawsonia terma ), daun bonglai, daun mengkudu ( Morinda citrifolia ) dan rempah halba. Sekiranya ramuan ini payah dicari di bandar-bandar maka ibu-ibu boleh mendapatkan daun-daun yang dijual di pasar atau mudah dicari di rumah-rumah jiran berhampiran.

Berikut ialah contoh ramuan yang diperlukan untuk menyediakan air rebusan untuk mandi :
1/2 pelepah daun pisang kering atau daun pisang segar·
10 helai daun limau purut·
6 batang daun serai bersama serai· halia muda sebesar 4 kali ibu jari·
7 helai daun pandan wangi atau pandan biasa·
2 helai daun kunyit hitam atau temu kunci·
seketul lengkuas atau 3 helai daunnya.

CARA MENYEDIAKAN AIR MANDIAN:
Ambil periuk tanah ukuran sederhana. Sediakan bahan-bahan di atas. Basuh bersih-bersih dan jerangkan bersama air di atas api yang sederhana. Masukkan halba yang dipunjutkan. Setelah air panas, ambil air rebusan ini dan campurkan dengan air pili dan pastikan suhu air, suam-suam kuku sahaja.Mandi air rebusan dedaun ini juga seharusnya mengikut petua orang tua-tua. Mulakan menjirus pada bahagian ibu jari kaki kanan dahulu diikuti kaki kanan hingga ke pinggang. Ulang pada kaki kiri. Adalah penting memulakan jirus pada bahagian kaki supaya urat tidak tersentak apabila terkena air. Kemudian ulang semula menjirus kaki hingga ke bahu kanan. proses yang sama dilakukan pada bahagian kiri dan seterusnya barulah mandi keseluruhan badan.Daun-daun rebusan tadi boleh digunakan untuk menggosok badan agar khasiat dan harumannya meresap ke dalam kulit. Punjut halba juga boleh digunakan untuk menggosok badan kerana ia dapat membantu memejalkan otot di samping menghalang air dari masuk ke dalam badan.

Adalah dipercayai amalan mandi cara ini dapat mengeluarkan angin di dalam badan, mengendurkan otot, menghaluskan kulit dan untuk tujuan awet muda. Mandi lulur
Sebenarnya ilmu merawat wajah dan tubuh ini telah dikenali dan diamalkan kaum wanita sejak zaman dahulu lagi umpamanya puteri raja Mesir dahulu kala menggunakan kaedah mandi lumpur yang kaya dengan mineral untuk mencantikkan kulit. Begitu juga warisan nenek moyang kita sendiri yang membuat bedak lulur menggunakan campuran tepung beras, tulang sotong dan daun nangka, bedak sejuk cekur atau bedak kulit ari daripada batang rambai untuk melulur kulit.Sebelum mandi seluruh tubuh akan dilulur dan bahan yang terkandung di dalam lulur bertindak sebagai ‘scrub’ bertujuan membuang daki-daki yang melekat pada kulit. Dalam masa yang sama sel-sel mati akan turut tertanggal. Bagi yang berkemampuan mereka boleh mendapatkan khidmat rawatan mandian di pusat-pusat kecantikan yang terdapat di negara kita. Kebayakan ramuan mandian yang digunkan adalah berupa ramuan herba, akar kayu dan rempah ratus yang mempunyai khasiat rawatan yang tersendiri.

sekarang ibu2 xperlu lagi susah payah mencari akar2 kayu dan daun2..MANDIAN HERBA AZZAHRA  lengkap untuk kegunaan sepanjang tempoh berpantang...HANYA RM 50 SEPEKET..


WHATSAPP SEKARANG UNTUK HARGA KASIH SAYANG !! 019-5718968


PANTANG LARANG SEWAKTU BERPANTANG

♡Pantang Larang Semasa Dalam Pantang♡



Ada beberapa pantang larang semasa seorang ibu itu berada dalam pantang selepas bersalin:

☆Dilarang Tidur Tidak Berbantal
Tidur tidak berbantal akan mengakibatkan seorang yang berada dalam pantang akan mengalami sakit kepala, ini juga berkemungkinan darah kotor sukar untuk keluar dan angin naik ke kepala menyebabkan sakit meroyan kepada ibu yang masih lemah.

☆Memakai Sarung Kaki (Stokin)
Cara ini untuk menjaga agar kaki tidak sejuk dan dimasukki angin, jika angin menguasai badan, kesihatan ibu-ibu akan terganggu dan menjadi lemah. Memakai sarung kaki selama dalam pantang akan menjaga kesihatan ibu.

☆Jangan Duduk Mencangkung
Jika seorang ibu yang baru melahirkan duduk mencangkung akan menyebabkan rahim yang masih lemah itu terkeluar dan ini boleh mengakibatkan ibu-ibu tumpah darah.

☆Mandi Duduk Di Bangku
Ketika mandi hendaklah duduk di bangku, ini caranya untuk menjaga kesihatan peranakan. Dengan duduk di bangku, ibu-ibu tidak banyak mengeluarkan tenaga kerana ibu-ibu yang baru melahirkan masih dalam keadaan lemah.

☆Rapatkan Kaki Bila Tidur
Jika tidur hendaklahh merapatkan kaki. Cara ini untuk mempercepatkan peranakan sembuh semula.

☆Jangan Terlalu Aktif
Ibu yang baru melahirkan hendaklah duduk diam di atas tempat tidur selama seminggu. Ada baiknya jika ada pembantu yang boleh menguruskan bayi dan rumahtangga. Duduk diam ini untuk memulihkan tenaga yang telah hilang dan supaya badan benar-benar dapat berehat.

☆Jangan Makan Ubi-Ubian
Ibu-ibu dalam pantang tidak dibenarkan makan makanan dari jenis ubi-ubian seperti keladi, keledek dan ubi kayu kerana makanan ini boleh mengganggu pencernaan dan ibu-ibu mungkin terasa kembung dan sakit perut. Terutama ibu-ibu yang menyusukan anak kerana penyakit ibu boleh berjangkit kepada anak.

☆Jangan Tidur Di Waktu Matahari Naik
Ibu-ibu dalam pantang tidak dibenarkan tidur diwaktu matahari naik, ini boleh menyebabkan badan ibu bertambah lesu dan sakit-sakit, lebih baik ibu-ibu berjalan di tepi tingkap untuk mendapatkan cahaya matahari.

☆Jangan Tidur Waktu Senja
Ibu-ibu yang baru melahirkan dilarang tidur di waktu senja, kerana di waktu senja adalah masa syaitan berkeliaran, jika diamalkan mungkin fikiran ibu-ibu yang dalam pantang akan terganggu dan boleh menyebabkan penyakit gila.

☆Jangan Menjahit Pakaian Dan Membaca
Ibu-ibu yang dalam pantang dilarang menjahit dan membaca, ini disebabkan keadaan fizikal yang lemah boleh menyebabkan ibu-ibu akan cepat mengalami rabun sebelum tua.

☆Tidak Boleh Keluar Rumah Waktu Senja
Ibu-ibu yang dalam pantang dilarang keluar rumah waktu senja, waktu ini syaitan berkeliaran yang mungkin boleh mengganggu ibu-ibu yang lemah fizikal dan mentalnya.

☆Ibu Jari Tidak Boleh Terantuk
Ibu-ibu yang pantang hendaklah menjaga ibu jarinya supaya tidak terantuk. Pada satu-satu tempat, jika terantuk boleh menyebabkan ibu pitam atau bentan jika ibu itu seorang yang lemah.

☆Pantang 100 Hari
Ibu-ibu digalakkan berpantang 100 hari tidak boleh mengadakan hubungan kelamin dengan suami. Cara ini akan benar-benar memulihkan peranakan ibu-ibu dan kesihatan ibu-ibu.


☆Cara Mandi
Daun nangka, daun pandan, daun inai, bahan-bahan ini direbus untuk mandian bagi ibu-ibu selepas melahirkan anak. Ibu-ibu selepas melahirkan hendaklah duduk pada bangku, tidak boleh berdiri atau mencangkung kerana cara ini tidak baik untuk ibu-ibu dalam pantang.Sebelum mandi hendaklah bercebuk dengan air rebusan daun sirih. Guna menyembuhkan luka-luka selepas melahirkan. Jirus dari kepala dengan air suam kuku dengan air rebusan daun-daun.Ratakan air di seluruh badan jangan sampai mengigil dan kesejukan. Mandi pada setiap pagi dan petang. Mandi air rebusan daun-daun ini dan titiskan minyap pati serai wangi selama 2 minggu atau lebih.

☆Cara Berbaring / Tidur
Tidur terlentang tidak berbantal dan terdedah kepada angin sejuk adalah dilarang bagi ibu-ibu di dalam pantang. Tidur dengan bantal tinggi adalah digalakkan ketika ibu dalam pantang kerana darah kotor tidak naik ke kepala.

*********************************
Lain-Lain Amalan Semasa Berpantang

☆Memakai baju tebal dan berstokin serta tidur dengan udara yang cukup nyaman selama 6 atau 7 tujuh adalah digalakkan untuk menjaga kesihatann ibu-ibu semasa dalam pantang.

☆Duduk bersimpuh dan merapatkan kedua lutut adalah baik bagi ibu-ibu di dalam pantang. Cara ini untuk mempercepatkan sembuhnya luka-luka selepas melahirkan dan menjaga peranakan biar tetap baik.


☆Berbedak, param dan pilis juga dapat menjaga kesihatan ibu selama dalam pantang supaya badan sentiasa panas dan tidak dimasukki angin. Lakukan cara ini pagi dan petang selama sebulan.

☆Jika cuaca sejuk hendaklah memakai selimut tebal agar ibu-ibu yang dalam pantang tidak masuk angin badannya, bila bangun pagi badannya terasa sihat dan segar.


☆Bertungku adalah amalan yang baik bagi ibu-ibu semasa dalam pantang, bertungku boleh mengecutkan batu meroyan dan mencairkan darah beku dalam perut. Bertungku hendaklah dilakukan setiap hari pagi dan petang selama sebulan.

☆Minum air pati kunyit selama 3 hari semasa dalam pantang adalah baik untuk mengecutkan peranakan dan mengeluarkan darah kotor dalam perut.

☆Duduk mencangkung semasa dalam pantang adalah dilarang, kerana cara ini boleh membuatkan peranakan turun dan melemahkan otot-otot perut.

☆Ikan keli adalah ikan yang mengandungi bisa. Ibu-Ibu dalam pantang dilarang memakannya. Ikan berbisa jika dimakan oleh ibu-ibu dalam pantang boleh menyebabkan turun darah dan bentan.

☆Lobak merah baik untuk dijadikan sayur ibu-ibu dalam pantang, kerana ia mengandungi banyak vitamin.

☆Pucuk pegaga baik direbus dan dimakan bersama nasi bagi ibu-ibu dalam pantang, sayur ini berkhasiat untuk merawat vagina dan penyakit di bahagian vagina. Makanlah 2 kali sehari.

☆Buah anggur, berkhasiat panas, buah ini boleh dimakan oleh ibu-ibu semasa dalam pantang.

☆Sayur-sayuran sejuk seperti kangkung, petola, terung dan cili, tidak boleh dimakan oleh ibu-ibu semasa dalam pantang. Mengambil sayur-sayuran sejuk boleh menyebabkan ibu-ibu kembung dan sakit-sakit badan.Selain daripada sayur-sayuran sejuk, buah-buahan seperti nenas, limau dan buah lai tidak boleh dimakan oleh ibu-ibu semasa dalam pantang kerana buah-buahan ini berbisa dan sejuk. Jika ibu-ibu memakannya boleh menyebabkan bentan dan turun darah.


Wednesday, 26 March 2014

TAUGEH MAKANAN UNTUK MUDAH HAMIL


Tahukah anda, tauge yang kerap kali menjadi pilihan terakhir untuk dijadikan syaur ini sebenarnya mempunyai banyak khasiat. 


Tauge dikatakan mampu menyumbang kepada kesuburan lelaki dan wanita. Pengambilan tauge oleh kaum lelaki mampu membuatkan sperma yang dihasilkan oleh golongan ini makin baik. Begitu juga wanita, ia cukup berkesan membantu kesuburan telur yang dihasilkan.

o Bagaimanapun, khasiat tauge tidak sekadar penyumbang kesuburan, ia juga terbukti melalui kajian mengandungi bahan yang dapat melumpuhkan bibit kanser, usus besar, pankreas dan juga penyakit leukemia.

o Mengikut kajian yang dijalankan tauge sama ada dari jenis kacang hijau, alfalfa dan sebagainya mengandungi banyak unsur fitokimia ya berkhasiat. Salah satunya ialah kanavanin(canavanine), sejenis asid yang amino. Kanavanin, dikatakan mampu melumpuhkan bibit kanser leukimia, usus besar dan pankreas.

o Selain itu, tauge juga mempunyai estrogen semulajadi berfungsi sama dengan estrogen sintesis. Estrogen dalam tauge dapat meningkatkan kepadatan dan susunan tulang, serta mencegah kerapuhan tulang (osteoporosis)

o Pengambilan tauge oleh wanita secara kerap dapat membantu mereka menghindar mereka dari kanser payudara, gangguan menjelang menstruasi, simptom pra-menopaus, dan gangguan akibat menopaus.

o Sewaktu kacang-kacang dicambahkan untuk dijadikan tauge secara umum kadar saponinya meningkat sehingga 450 peratus. Mereka yang berisiko penyakit strok dan serangan jantung, gara-gara kadar lemak darah yang tinggi dianjurkan lebih banyak mengambil tauge dalam menu harian mereka. Saponi dalam tauge, menghalau “lemak jahat” LDL, tanpa mengganggu kandungan lemak baik HDL.

o Selain sarat DNA, tauge padat dengan antioksida kuat yang menghalang tubuh dari radikal bebas perosak sel DNA. Pelindungan ini menguatkan kesimpulan tauge merupakan sayuran yang membuat anda menjadi lebih muda.

o Satu lagi khasiat tauge yang tidak kurang hebat adalah membantu membuang kotoran dalam usus besar kerana mengandungi banyak serat dan air. Inilah yang menjadi tunjang utama tauge dalam memerangi sel kanser.

o Apabila kotoran segera meniggalkan usus besar, tiada lagi zat-zat racun dalam kotoran yang yang dapat diserap tubuh. Ia akan mencegah pengumpulan bahan beracun yang dapat merangsang berseminya benih kanser. Selepas membaca kebaikan sayur tauge janganlah ragu-ragu lagi untuk mengambilnya!


PROSES YANG BERLAKU SEWAKTU BERSALIN

Fakta Menarik Ibu Bersalin


Melahirkan bayi merupakan perjuangan hidup mati seorang wanita. Kesakitan dan keperitan yang ditanggung tiada tolok bandingnya. Ketahui beberapa fakta menarik mengenai proses melahirkan bayi.

1. Hanya 5% bayi yang lahir pada tarikh EDD (Estimated Due Date) mereka. Kebanyakannya lahir antara minggu ke 37 dan 42 kehamilan.

2. Sehingga bersalin, rahim ibu akan mengembang 500 kali ganda dari saiz normal untuk menampung kandungannya.

3. Purata darah yang hilang melalui proses kelahiran normal adalah 500ml.

4. Kira-kira 80% wanita mengalami sindrom “Baby Blues” semasa dua minggu terawal selepas bersalin disebabkan oleh perubahan hormon badan.

5. Hanya 1 daripada 10 wanita mengalami pecah air ketuban sebelum proses bersalin bermula. Kebanyakan wanita hanya akan mengalaminya apabila mereka telah bersedia untuk meneran keluar bayi.

6. Badan manusia hanya mampu menanggung kesakitan sehingga 45 Del. Tetapi semasa bersalin ibu akan mengalami sehingga 57 Del yang bersamaan dengan 20 tulang dipatahkan serentak.

7. Apabila seorang ibu mula sakit hendak bersalin, tercatatlah pahala jihad baginya.

8. Apabila seorang ibu melahirkan anak, terhapuslah dosa-dosa lepas bagi wanita itu.

9. Ibu bersalin akan dapat pahala 70 tahun solat dan puasa.

10. Setiap kesakitan pada satu uratnya, Allah hadiahkannya pahala menunaikan haji.


PROSES MERUANG..

[Perlunya seorang wanita yang sudah akhil baligh melakukan proses   Meruang]

Dilakukan setiap kali berhadas besar.Samada selepas haid, 
kedatangan nifas atau selepas bersenggama dengan suami.

Bidan2 terdahulu sangat menitikberatkan kemantapan dan kebersihan faraj setiap kali habis tempoh berpantang kerana:

1. Mengelakkan keluarnya bau bangkai dari faraj akibat kotoran darah
nifas yg tertinggal.

2. Mencegah dari keputihan

3. Salah satu usaha mencegah dari penyakit kelamin kerana jangkitan
atau penyakit puan seperti cyst, fibroid, polip mahupun kanser pangkal
rahim.

4. Memantapkan tiang seri kenikmatan suami isteri.

5.Kesihatan rahim dapat dipelihara jika kebersihan dijaga rapi.

CARA MERUANG.
1. Bersihkan jari dengan pencuci tangan.
2. Masukkan jari sedalam mungkin (sehingga ruas ke 3 jari-lihat
gambar) sambil rilekkan paha , perut dan bahagian ari2. Jika anak
dara...memadai jika masukkan jari sehingga ruas pertama
sahaja. Jangan berlebih karang pecah dara pulak
3. Korek dicelah2 dinding dalam faraj. Kalian akan rasa bahagian
menggerutu. Pusing dan korek keluar segala lendir, keputihan, lebihan
darah atau sisa mani.
Melalui proses ini...kalian akan dapat merasa "kemantapan" tiang seri.
Jika bahagian dinding dalam terasa keras menggerutu seperti
gigi...maka ia bermaksud faraj anda sangat2 memuaskan hati suami.
Jika faraj anda terasa longgar, tiada gigi dan berlecak....maksudnya
faraj anda tidak rapi.
4. Selepas dikorek.....bilas sehingga bersih.

Dan bagi yang nak jaga extra dalaman faraj...lepas dah
meruang...bilas dan lap kering....meruang lagi sekali dengan intim gel. Lakukan setiap pagi dan malam sebelum tidur.
Ini juga merupakan cara2 untuk memastikan diri benar2 suci daripada berhadas besar bagi wanita. Jika ada lagi darah selepas diruang farajnya beberapa kali... wanita itu tidak wajib solat.
Selamat mencuba!

PUTIHKAN BADAN SELEPAS BERSALIN

>>IBU HAMIL YG BIJAK AKAN PILIH 4 PRODUK INI!

Bedak Panas Syifa
Herba Mandian Azzahra
Pati Minyak Serai Wangi
Collagen Soap

Kenapa 4 produk ini penting untuk ibu hamil??

1. Item asas untuk digunakan semasa anda berpantang

2. Bedak panas syifa untuk param, pilis dan lulur

3. Herba mandian azzahra utk mandian ibu dalam pantang. Buat mandian waktu pagi sebaik ibu selesai berurut dan bertungku

4. Pati minyak serai wangi untuk ibu sapu di seluruh badan sebaik selesai mandi herba. Ianya berkesan untuk menghangatkan badan dan membuang angin. Bagus juga untuk dibuat mandi aromaterapi. Caranya hanya titiskan 2 titis ke dalam baldi yang telah berisi air herba.

5. Collagen soap untuk memudarkan stretchmark dan melembut dan mencerahkan kulit hitam terutama di bahagian bawah lengan, perut, dan celah peha.

Tiada kesangsian. Pilihan bijak. Dapatkan segera!


BEDAK PANAS SYIFA
Berfungsi untuk 3 dalam 1; lulur, pilis dan param. Berkesan untuk menghaluskan kulit, menghangatkan badan dan mengelakkan serangan angin semasa dalam tempoh berpantang.
RM29.90

PATI MINYAK SERAI WANGI
Sebagai minyak aromaterapi untuk mandian herba, mandian sauna, urutan badan, meninggalkan rasa hangat dan mengelakkan ketidakselesaan. Juga sesuai untuk menghalau serangga dan mewangikan kediaman anda dengan haruman herba yang selamat untuk keluarga anda.
RM32.00

HERBA MANDIAN AZZAHRAH
Memberi kesegaran, keharuman dan ketenangan. Membuang angin, mempercepatkan proses penyembuhan luka bersalin, untuk penjagaan luaran dan dalaman wanita. Sesuai digunakan untuk sauna, tangas, mandian ibu dalam pantang atau kegunaan harian juga rendaman kaki.
RM50.00

COLLAGEN SOAP
Formula istimewa daripada kolagen rumpai laut (ungu gred AAA), vitamin A, C,E, glutathione dan aloe vera.
Berkesan untuk melembapkan dan melindungi kulit daripada kekusaman.
Mengurangkan garis halus, kedutan, kulit berminyak, memudarkan kesan parut jerawat.
Kandungan kolagen terbaik gred AAA, glutathione dan vitamin C menjadi agen pencerahan kulit.
Dimewahkan dengan bauan buah-buahan berry yang menyegarkan.
Sesuai untuk semua jenis kulit.
Sesuai untuk penggunaan di badan.
Berat: 70 gm
Harga: RM38.00


Sila PM kami Emah Pengedar Jsd Arau  atau whatsapp di 019-5718968  untuk sebarang pertanyaan


Monday, 24 March 2014

HERBA MANDIAN SPA DAN BERSALIN


HERBA MANDIAN AL-ZAHRA - (RM50)


* khusus sebagai herba mandian untuk ibu2 yang berpantang selepas bersalin untuk memberi kesegaran, melembutkan semula urat2 yang meregang..boleh juga dibuat mandian baby. ( sepeket tahan untuk 40hari berpantang )

* menghilangkan lenguh2 kaki akibat banyak berjalan 

* mengharumkan bau badan bagi bakal2 pengantin

* 1 Amalan ini dpt membuang angin berlebihan dalam badan.

* Menghangatkan tubuh.

* Melancarkan aliran darah dlm tubuh.

* Memulihkan 'vagina' yg terkoyak ketika bersalin.

* Mengekalkan 'rapat' pada 'vagina' seperti anak dara.

* Menyegarkan badan serta baik utk kesihatan.

* Memberi tenaga pada tubuh serta memperbaiki otot yg telah kendur.

* Mengatasi insomnia. 

pm/whatsapp segera 019-5718968


WHATSAPP SEKARANG UNTUK HARGA KASIH SAYANG !!


KENCING KOTOR SEWAKTU HAMIL

Apa itu dan mengapa wanita hamil menghidapi kencing kotor ?? Urinary Tract Infection (UTI) a.k.a Jangkitan Kuman Di saluran Kencing J...